Alkohol i vežbanje

Alkohol ne bi trebalo konzumirati dok aktivno vežbamo i bavimo se sportom. Obzirom da smo svi ljudi i da volimo da živimo i uživamo u životu, svako od nas je došao u iskušenje da popije po koju čašicu. Dok nazdravljamo sa prijateljima ili rodbinom na bitnom događaju najbitnije je biti umeren.

U ovom blogu ću objasniti kako alkohol utiče na naše telo i naše performanse, dok smo u trenažnom procesu i kako da svedemo negativne efekte na minimum.

Ukoliko izlazite u grad ili na neku proslavu pokušajte da jedete meso kako bi zadovoljili osnovne nutritivne potrebe organizma i osnovnu proteinsku normu. Pokušajte da svedete alkohol na neki minimum, da to ne bude pijanstvo. U slučaju da preterate sa alkoholom može doći do toga da svu hranu koju ste uneli pre toga povratite. Prilikom konzumiranja alkohola dolazi do dehidratacije organizma. Ujutru nakon što se probudite nemate potrebu za hranom već samo pijete tečnost i na taj način vraćate hidrataciju svom organizmu. Dehidrirano telo je slabo telo, pa tako ukoliko sutradan nakon izlaska trenirate nećete imati dobar trening.

Nepravilna ishrana

Još jedan veliki problem prilikom izlaska je što uglavnom nakon završetka žurke većina mladih ljudi svrati u piceriju na picu ili u pekaru, a neki u najbližu roštiljnicu  da pojedu pomfrit i neku pljeskavicu. Pa tako na već postojeći problem sa alhoholom, dolazi još jedan problem. To dovodi do problema da ujutru nemate apetit i prvi obrok je jako kasno, jer ste kasno došli iz izlaska. Sve ovo će se odraziti na vaše performanse koje će biti nekoliko dana slabije nego prethodnih dana.

Ako ste već u prilici da morate da pijete alkohol najbitnije od svega je biti umeren.

Kako alkohol utiče na organizam?

Fiziološki gledano alhohol kao i fruktoza su ne sagorive materije. Onog momenta kada se oslobode iz jetre one ne odlaze u pogon za sagorevanje u naš mišić, već se direktno konvertuju u salo. Etanol, alkohol koji se može pronaći u ovim pićima, sadrži toksične metaboličke nusprodukte – acetaldehid i acetat. Ove supstance su glavni krivci za osećaj mučnine koji se javlja kao posledica koje čašice više. Često konzumiranje alkohola umnogome utiče i na varenje. Otežava sposobnost organizma da apsorbuje hranljive materije poput aminokiselina i vitamina B, a uz to narušava sintezu proteina. Štaviše, dokazano je da 2-3 piva dnevno mogu sniziti nivo testosterona.

 

Kako se odražava na vežbanje?

Konzumiranje alkohola može pokvariti krajnji rezultat dobro isplanirane i sprovedene dijete, jer veliki broj alkoholnih pića u svom sastavu ima šećer. Zato stručnjaci ne preporučuju mešanje alkohola sa energetskim pićima i sokovima.

Međutim, ukoliko se pije umereno, alkohol neće doprineti gojenju, već može poboljšati zdravstveno stanje. Tako je odavno utvrđeno da čaša crnog vina može blagotvorno delovati na zdravlje srca, a pivo unapređuje imuni sistem i smanjuje količinu štetnog C-reaktivnog proteina.

Ipak, treba imati na umu da prekomerna upotreba alkoholnih pića  može poništiti rezultate vrednog i napornog vežbanja, zbog čega bi uvek trebalo reći „ne“ nakon druge, treće čaše.