Naglo mršavljenje i smanjivanje broja kalorija dovodi do zbunjenosti organizma koji se teško nosi sa novonastalim promenama.

 

Kako naglo mršavljenje utiče na organizam i da li se preporučuju restriktivne dijete?

Trendovi kojima smo izloženi propagiraju mršavljenje i lepo i izvajano telo, pa tako svaki dan na TV programu možemo videti razne pevačice, voditeljke i ostale javne ličnosti koje govore o lepom izgledu i o značaju fizičke aktivnosti. Mnogo osoba to nije u stanju samostalno da primeni, pa se konsultuju sa nutricionistima ili angažuju trenera da im pomogne u tome.

mršavljenje

Tako se javljaju razni klijenti koji imaju specifične zahteve. Previše gojazne osobe dolaze sa zahtevom da za veoma kratko vreme žele da izgube na kilaži, i traže savet kako da sprovedu mršavljenje. Oni veruju da će izgladnjivanjem i fizičkom aktivnošću uspeti da reše svoj problem, ali zapravo upadaju u zamku.

Šta se sa njima dešava nakon što se odluče na takav potez?

Ljudsko telo odlično može da održava ravnotežu metabolizma (i održava vas u životu), čak i u nesvakidašnjim uslovima, kao što je prevelika gojaznost. Međutim, naglo mršavljenje i naglo smanjivanje broja kalorija, kao i gubitak težine, ljudski organizam zbunjuje i  on se teško nosi sa nastalim promenama. U stvari, ljudsko telo počinje da žudi za neophodnom energijom koja mu je uskraćena u vidu gladovanja.

Šta nagli gubitak težine radi ljudskom metabolizmu?

Zapravo, naglo mršavljenje velikog broja kilograma nije zdravo, potrebno je postepeno smanjiti unos kalorija na dnevnom nivou za čitavih 500 kalorija, pa i više, što nikako nije malo. To pokazuje da ljudi koji mršave moraju trajno da  promene svoj način života u borbi protiv daljeg dobijanja kilograma. Kad počnete da se hranite zdravo, a generalno niste naviknuti na zdrav život, vaše telo i mozak počinju da rade protiv vas. To nije samo vaš utisak.

Posle prve nedelje na novom režimu ishrane, tokom kojeg izgubimo višak vode (to je uzrok što vaga pokazuje manje kg). Nakon toga metabolizam se prilagođava na promene u načinu ishrane i više ne sagorevamo toliko kalorija.

Zašto dolazi do stagniranja u toku dijete?

Verovatno ste doživeli da nakon nedelju dana pridržavanja nove dijete izgubite nekoliko kilograma, a posle toga stagnirate i sve teže ostvarujete napredak u željenom smeru. Kako telo počinje da sagoreva masti, primetićete da ste gladniji nego obično. Oni koji odole tome, počeće da primećuju razliku i njihovo mršavljenje ide u pozitivnom smeru.

Gde odlaze masne naslage koje izgubimo vežbanjem?

Pa, najveći deo odlazi – u vazduh, bukvalno, izdišemo ga kao ugljen-dioksid. Ostatak se pretvara u vodu i izbacuje kroz telesne izlučevine. Izgubljene masne naslage, zapravo odlaze u vazduh. Najveći deo izgubljene mase izbacimo izdišući, u formi ugljen-dioksida.

Kilograme ćemo gubiti vežbanjem i pažljivim biranjem namirnica koje ćemo jesti