Kada steknete bolju fizičku spremnost i kada vam kondicija bude bila na boljem nivou predlažem vam da uvedete sledeće vežbe za mršavljenje.

Kako smršati na zdrav, a efikasan način uz vežbe za mršavljenje?

Mnogo ljudi pokušava da smrša na zdrav i efikasan način, ukoliko ste i vi među njima prvo što morate da uradite je promena načina ishrane, što podrazumeva smanjen unos kalorija i uhljenih hidrata.
Da bi mršavili nije dovoljno samo da promenite ishranu potrebno je uključiti i bar rekrativno vežbanje, a to podrazumeva bar 3 puta nedeljno i ubaciti vežbe za mršavljenje u teretani ili trčanje napolju.

Benefiti koje ćete dobiti vežbanjem su višestruki pa tako fizička aktivnost dodatno doprinosi potrošnji energije, dodatno ubrzava metabolizam, a sve to zajedno utiče da se kilogrami lakše gube. Dosta ljudi zatrpano raznim obavezama izlaže svoje telo stresu, pa tako vam vežbanje pomaže da budete raspoloženi, pruža dodatnu energiju i poboljšava zdravlje.

Trening ni trebalo uvek započinjati lakanim zagrevanjem. Potrebno je zagrejati mišiće, tetive pre fizičkog napora i stresa kojim ih izlažemo. Uglavnom su to vežbe zagrevanja koje su statične ili 20 minuta na traci u vidu laganog šetanja. Ukoliko teretana ne poseduje traku što je malo verovatno, možete koristiti i druge kardio sprave ili voziti biciklu napolju ukoliko to vreme dozvoljava. Nakon što smo zagrejali telo prelazi se na vežbe koje za cilj imaju oblikovanje mišića ili rast mišića. Shodno tome, šta želite postići radite vežbe sa manjim ili većim opterećenjem.

Potrebno je da sebi uvedete i denvnu šetnju kao rutinu,  probajte kada krenete u grad da šetate i da što manje koristite gradski prevoz.

Kada steknete bolju fizičku spremnost i kada vam kondicija bude bila na boljem nivou i ako sagorevate 500 kalorija dnevno, mršavićete pola kilograma nedeljno.

Za početak predlažemo vam jednostavne vežbe za mršavljenje koje doprinose boljoj fizičkoj spremnost

Čučnjevi

Čučnjevi su odlični ako želite da brzo vidite efekat vežbanja. Iz stojećeg stava raširite stopala u širini bokova, a ruke stavite na potiljak i radite vežbu gore-dole, pravilno deset puta. Mali predah, pa ponovite opet 10 puta u onoliko serija koliko vam mogućnosti dozvoljavaju.

Skokovi

Kako se izvodi vežba: Noge raširite u širini bokova, a ruke ispružite u stranu bočno od vas. Pre svega moraju se dobro zagrejati svi mišići i tetive, zbog toga što ih izlažemo velikom opterećenju. Zatim, skočite što više. Ponovite ovo deset puta, ali ne žurite. Važno je da kvalitetno i precizno izvedete svaki skok. Prilikom doskoka, važno je na pravilan način amortizovati skok, kako bi što manje opterećivali skočne zglobove i tetive. Ovo možete uvrstiti u vežbe za mršavljenje.

Leđa

Uglavnom svi imamo problem sa leđima, usled statičnog posla koji obavljamo. Ova vežba ojačaće lumbalni deo leđa.

Kako se izvodi vežba: Deset puta zaredom rukama dodirnite stopala. Kada se ispravljate, ne žurite, već bi to trebalo da bude postepeno ispravljanje pršljen po pršljen. Dišite ravnomerno i opušteno.

Trbušnjaci

Za početak se trudite da uradite deset pravilnih trbušnjaka. To praktično znači da morate da osetite da vam se zatežu mišići stomaka dok se podižete, a nikako da naglo pomerate glavom ka napred. Za pravilni rad je poželjno da držite šipku u rukama, uhvatite je u širini ramena, a podizanje od podloge kontrolišite snagom mišića trbuha.

Ukoliko vam je potrebna motivacija da neko vežba sa vama i da vam organizuje trening, vodi računa o bezbednosti izvođenja vežbe, najbolje da se javite i dogovorite slobodan termin.