Kondicija u tenisu podrazumeva treninge koji se sastoje od kratkih intervalnih vežbi sa periodima odmora.

Kako se može poboljšati kondicija u tenisu?

kondicija u tenisu

kondicioni trening za tenisere

Tenis zahteva kombinaciju snage, brzine, agilnosti, veoma brze reflekse i iznad svega izdržljivost. Noge čine bazu za tenisere, jer oni moraju da budu jaki ali i okretni. Ramena i ruke su suštinske za držanje reketa i praćenje igre, a trbušni zid bi trebao da sve to drži zajedno. Tenis igrači su neverovatno izdržljivi sportisti. Da bi to postigli potrebna im je kondicija u tenisu, kao i trening snage.

U ovom delu želimo da damo savete svim budućim teniserima, ali i onima koji žele da poboljšaju svoju igru. Kondicija u tenisu je jako i konstantna usredsređenost i  fokus koji moraju trajati tokom celog meča. Kao i svaka druga aktivnost, čim počnete da se fizički zamarate, vaši mentalni procesi počinju lagano da se pogoršavaju. Teniseri zato moraju biti fit poput vojnika ili osoba koje se bave borilačkim veštinama.

Kako ostati u dobroj formi u tenisu

Dakle, samo trčanje istim tempom od nekoliko kilometara dnevno neće napraviti dobrog tenis igrača. Zato teniseri vrlo često koriste intervalne treninge trčanja. Intervalni treninzi koje koriste teniseri sastoje se u smenjivanju brzih i kraćih deonica trčanja tokom određenog vremena. Na primer, trčanje umerenim tempom 2 minuta, potom trčanje sa 80% od maksimuma tokom 1 minuta, a onda odmah potom ponovno trčanje umerenim tempom od 2 minuta itd. Na ovaj način teniseri povećavaju svoju snagu i izdržljivost, tako da mogu istrajati tokom dugih mečeva do kraja.

Naučite da se krećete poput tenisera

 

kondicija u tenisu

Noge čine bazu za tenisere

Kondicija u tenisu trebala bi da sadrži pokrete koji oni obavljaju na terenu za vreme meča:

  • sprint napred;
  • bočno kretanje u polu čučnju ;
  • sprint napred, a potom brzo okretanje i vraćanje na početnu liniju.

Ovi jednostavni pokreti poboljšaće učinak tenisera na terenu tokom utakmice i omogućiti brzo kretanje i okretanje i stizanje čak i najtežih loptica. Ponavljanje ovih pokreta i poteza, grade specifičnu snagu u mišićima, ligamentima i tetivama i čine da pokreti izgledaju prirodno. Vežbe se takođe mogu koristiti pre samog treninga kao zagrevanje.

Trening za tenisere

Trening za sportove sa reketom generalno se deli na tri oblasti:

  • trening van terena, fitnes ili trening sa opterećenjem koji ima za cilj da se postignu željene fiziološke i fizičke osobine za uspešnu igru;
  • fizički i tehnički trening na terenu;
  • situacije u igri.

Mnogi vrhunski igrači ovog sporta provode od 4-6 sati dnevno na treninzima, sa fokusima na različite slabosti i dostizanje specifičnih ciljeva, u zavisnosti od doba godine i takmičarskog programa.

Kondicija u tenisu morala bi da sadrži vežbe:

  • izbačaji sa ramena;
  • varijacije trbušnjaka;
  • varijacije skokova;
  • čučnjevi i iskoraci;
  • varijacije biceps pregiba;
  • bočna letenja i razvlačenja;
  • zgibovi;
  • mnogi teniseri primenjuju istezanje nakon treninga radi smirivanja tela i duha.

Tenis je kao i mnogi drugi sportovi postao igra veštine koja zahteva određenu fizičku ali i psihičku spremnost. Svedoci smo poslednje decenije dolaska tenisera koji su postali snažniji i spremniji, dominirajući svojim brzim servisima i brzom kretnjom po terenu. Teniseri za razliku od klasičnih vežbača ne rade sa prevelikim opterećenjima i nikad ne rade do otkaza. Cilj vežbi snage u tenisu jeste da se obezbedi izdržljivost mišića koja se postiže manjim opterećenjima i većim brojem ponavljanja. Znajte da tenis zahteva savršenu ravnotežu između agilnosti, snage, fleksibilnosti i izdržljivosti. Istezanje na kraju svakog treninga je primarno i veoma važno kako bi se sačuvala pokretljivost mišića i sprečile upale.