Trčanje za režim zdravog života

Bilo da trenirate za svoj prvi maraton ili samo želite da uključite trčanje u svoj regularni režim zdravog života, daću vam određene smernice kako to da uradite:

1. Prvo i najvažnije, važno je zapamtiti da je radni učinak uslovljen mentalnom izdržljivošću i da ćeš doći u situaciju da odustaneš. Morate uvek govoriti sebi u svojoj glavi, da vi to možete i verovati da vaše telo to može da izdrži.

2. Postavite ostvarive i realistične ciljeve i nemojte iscrpljivati telo da to odmah uradi, već počnite sa malim intervalima, uključujući hodanje i lagano trčanje, a zatim postepeno povećavajte sve dok ne dostignete zacrtan broj pretrčanih kilometara.

3. Ne očekujte suviše brzo – ulaganje u štopericu ili GPS sat je odličan način za samo-praćenje napretka i planiranje vaših treninga.

4. Oporavak je jednako važan kao i sam trening. Poštujte potrebe vašeg tela i raspored u danima odmora. Potrebno vam je dovoljno vremena za oporavak mišića i obnovu zaliha energije. Bez odmora, nedostajaće vam energije za sledeći trening.

5. U smislu tehnike, opustite ramena i grudi, gurnite ruke na 90 stepeni i gurnite leđa laktovima.

6. Ne zaboravite da dišete – polako i kontrolisano, u nosu i van usta.

7. Držite stegnut stomak i udobnu poziciju – to će omogućiti snažan korak, a ujedno i brže trčanje, pravilna tehnika  zahteva manje energije za trčanje.

8. Da biste povećali motivaciju, trčite sa prijateljem ili slušajte omiljene melodije. Trčanje je zanimljivije u društvu.

9. Ulaganje u par kvalitetnih patika je neophodno. Patike za trčanje moraju biti pravilno postavljene i treba ih zamenjivati svakih 4-6 meseci, u zavisnosti od kilometraže koju postavljate ispred sebe.

10. Na kraju bol koji osećaš dok trčiš će na kraju proći. Samo udahnite duboko i prođite kroz to.