Funkcionalni trening može Vam dati brojne prednosti i benefite ukoliko trenirate ovu vrstu programa.Svako ko kaže da nije zainteresovan da poboljša izgled svog tela, a uz to i zdravstveno stanje nije iskren ni prema sebi, a ni prema drugima. Lepota funkcionalnog treninga je što će vam takav način vežbanja omogućiti lakšu izgradnju mišićne mase, a ujedno osećaćete se jako, zajedno sa istinskom snagom koju vam daje ovakav vid vežbanja.

Kada je reč o samom funkcionalnom kretanju, podrazumeva se nešto sto je osnovno – fundamentalno.

Šta je funkcionalni trening?

Osnovno funkcionalno kretanje i osnovni oblici kretanja.

 

Funkcionalni trening je trening prilagođen morfološkim i funkcionalnim karakteristikama ljudskog tela.

funkcionalni trening

funkcionalni trening sa rekreativcima

Istinsko funkcionalno kretanje ne dolazi iz jedinstvene vežbe. To je kombinacija snage, agilnosti, kondicioniranja i bodibildinga. Kada se sve uzme u obzir ovakva vrsta programa je idealna za sve koji žele da imaju funkcionalno telo sa kojim mogu sve. U individualnom radu sa vežbačima, bilo da su u pitanju rekreativci, sportisti, gojazne osobe, neophodno je započeti vežbanje sa osnovnim fundamentalnim oblicima kretanja.

Nakon toga, treba analizirati prikupljene podatke i pristupiti kreiranju trenažnog procesa. Prilikom treninga vodim računa da pokret treba da ima smisla, pa su i takve vežbe prisutne u treningu. Ljudsko telo je dizajnirano da radi različite delove u izolaciji,dok kod bodybildinga dosta vežbi izvodimo na mašinama. Zainteresovan sam da vas obučim da ovladate pokretom koje je vešt i smislen, a izvodi se u dinamičnom ritmu gde ste sve vreme aktivni. Vežba ne bi smela biti intervencija-ona bi trebala biti kontinuirana interakcija sa okruženjem u kome vežbate.

 

Cilj je povećati snagu mišića, veličinu mišića, ali pri tome ostati mobilan, poboljšati fleksibilnost i brzinu.

Da objasnim kako to radi:

Prednosti funkcionalne obuke za bodibilding

  • Koristite manje snage da biste postali veći

Ne trebaju vam mašine koje izoluju mišiće da bi postali veći i izgradili mišiće. Umesto toga, fokusiramo se na velike, jednostavne, složene pokrete da razvijemo snagu ukupnog tela. Koristite sopstvenu telesnu težinu za guranje, povlačenje, bacanje, podizanje i udaranje. Koristiće se čučnjevi, skokovi, penjanje, uvijanje, savijanje, istezanje i balansiranje za maksimalne rezultate.

  • Izgradićete telo koje možete koristiti

Za mnoge bodibildere je karakteristično. oni gube funkcionalnost kada grade masu – i nema smisla imati veliko telo, ako ga ne možete koristiti. Funkcionalni trening vam omogućava da postanete veći, ali vam takođe omogućava da postanete brži i eksplozivniji nego ikada ranije. Postanite veliki, ostanite agilni – skakanje i trčanje su najprirodniji ljudski pokreti koje ne želite da izgubite kroz dobitke.

  • Koristi svoje telo najefikasnije

Što ste veći i snažniji, to više ima guranja u samom treningu. Pošto se funkcionalna obuka fokusira na ovoj vrsti pokreta, savršena je za sportiste koji igraju fudbal, košarku i ragbi, kojima je potrebna veća snaga iz svojih nogu. Takođe vam omogućava da udarate i bacate jače – ako ste borac, funkcionalna obuka za bodibilding daje vam veću težinu za generisanje sile i veštine celog tela da je koristite najefikasnije.

  • Smanjuje rizik od povreda

Negovanjem prirodnog ljudskog pokreta i korišćenjem funkcionalnog treninga, vaše telo postaje otpornije na povrede. Oporavak je ključan u ovakvoj vrsti treninga – ništa vam ne pomaže da trenirate jače sledeći trening, nego kada se dobro odmorite nakon treninga.

  • Razvija snagu vašeg tela

Funkcionalni trening nam daje snagu, veličinu mišića koja ima ulogu da vam pomogne u savladavanju svakodnevnih izazova – posebno kada su u pitanju teški predmeti. Da, možete da radite te čučnjeve, zgibove, propadanja, sklekove i trbušnjake  u teretani – ali funkcionalna obuka vam omogućava da ih zapravo prebacite u istinski korisnu snagu u svakodnevnom životu.