Nakon dužeg vremena konstantnog vežbanja, ponekad se dogodi da vežbačima je potrebna pauza u vežbanju ili da potpuno prestanu da vežbaju na neko vreme. Razlog za tako nešto može biti gubitak motivacije, povreda ili nedostatak vremena.

Šta se dešava nakon pauza u vežbanju?

Dobre strane treninga mogli ste pročitati i u prethodnim blogovima, vaše telo ima brojne benefite, ali onogo čega niste svesni je koliko brzo možete izgubiti rezultate koje ste prethodno dobili usled nedostatka fizičke aktivnosti ili vežbanja. Već nakon dve nedelje možete primetiti prve efekte kod pauza u vežbanju.

Promene u mozgu

početak treninga nakon pauze može biti jako težak

Osnovne promene se odnose na promene u emocijama i u pamćenju. Čak i kratka pauza u vežbanju, može dovesti do toga, da budemo razdražljivi i da se osećamo umorno, iako ništa fizički naporno nismo radili. Usled nedovoljne fizičke aktivnosti i boravka u zatvorenom prostoru, još jedan od simptoma može biti zaboravnost, počinjemo da zaboravljamo bitne stvari ili događaje.

Za 14 dana, moguće je da ćete primetiti promene u obavljanju svakodnevnih aktivnosti – penjanje uz stepenice, igra sa vašim mališanima, žurba za javnim prevozom. Bez obzira kakav trening radite, povećavate svoj maksimalni aerobni kapacitet (VO2 max). Prestankom treninga, vaš VO2 max opada i do 10% u roku od dve sedmice, i uzrokuje zadihanost koju pre niste osećali. Nakon toga polako počinjete gubiti i mišićnu masu i snagu.

Problemi sa težinom

Kada prestanete sa treningom, neće biti dovoljno ako nastavite paziti na ishranu. Kako vreme bude prolazilo, primetićete kako odeća počinje da zateže i da vam se delovi tela,koji su pre bili zategnuti opuštaju.

Pauza u vežbanju, doprineće da se i dnevni broj kalorija se smanjuje. Ako nastavimo jesti kao i pre, sasvim je logično da će procenat masti početi da raste.

Trening nakon pauza u vežbanju

Ako ste se odlučili samo za pauzu od treninga, a ne potpuni prestanak, povratak može biti težak. Ponekad vam je potrebna veća volja nego kada ste prvi put počinjali. Ali kada se već vratite, shvatiti ćete da je lakše nego što ste očekivali. Važno je da se treningu vratite polako, sa manjim intenzitetom, kako bi izbegli povrede.

Na kraju krajeva, bitno je imati strpljenje i ne odustati u potpunosti. Ako vam jedna vrsta treninga dosadi, pokušajte sa nečim novim. Setite se da vam redovan trening pomaže pri održavanju zdravog tela i zdravog duha.