Voda ima višestruku ulogu u organizmu prenosi hranljive materije, posreduje u prenosu električnih impulsa između ćelija, učestvuje u formiranju ćelija, održava telesnu temperaturu, osigurava varenje hrane, čisti telo od štetnih materija kao i druge prednosti. Ako unosimo manje tečnosti nego što je potrebno u našem organizmu može doći do pojave dehidratacije.

Značaj vode za organizam?

Čovek bez vode može da preživi svega 1 do 2 dana i zato je ona od suštinskog značaja za život. Ljudsko telo ne može da skladišti vodu i zato se ona mora unositi u organizam u dovoljnoj količini.

voda

neophodno je da pijemo vodu u toku dana

Koliko tečnosti je neophodno čoveku zavisi od osobe do osobe. Oni koji su fizički aktivniji imaju veće potrebe za energijom pa samim tim i za vodom. Kao što je poznato organizam gubi vodu preko kože: znojenjem, preko pluća, disanjem, putem crevnog trakta, stolicom i preko bubrega i mokraćom. To je otprilike 2,5 litra tečnosti dnevno, a u toku letnjih meseci i do 3,5 litra. Kad kažemo tečnost, pre svega mislimo da voda mora da se pije, pri tome ne mislimo samo na čistu vodu već i na čajeve, sokove, mleko, jogurt, supe i druge napitke.

U organizam treba unositi tečnosti koje nisu slane, masne, gazirane i zaslađene.

Koji su simptomi?

Žeđ, otežano disanje, glavobolja i zamor. Ukoliko osetite ove simptome popijte samo malu količinu vode ( voda se pije na svakih 10 minuta po pola šolje – u toku 1 sata). Nikako punu času odjednom – to će samo pogoršati stanje.

Najbolji izvori tečnosti su?

  • negazirana ili gazirana mineralna voda u bocama jer ne sadrži hlor, štetne materije i neželjene mikroorganizme, a bogata je mineralima. Stručnjaci se slažu da je prednost bolje dati negaziranoj mineralnoj vodi jer ne sadrži ugljen dioksid i ima relativno nisku količinu natrijuma.
  • sveže ceđeni sokovi od voća i povrća
  • čajevi
  • mleko i mlečni proizvodi s malim postotkom masnoće