Kvalitet života i stvoriti zdrave navike je od suštinske važnosti. Ove zdrave navike će vam pomoći da imate više energije, da budete zadovoljniji i na kraju, da imate što duži život.

Zdrava ishrana i redovna fizička aktivnost mogu vam produžiti život

Generalno je mišljenje da je genetika jedan od glavnih faktora dugog života, ali dosta studija je pokazalo da je njen uticaj ipak manji nego što mislimo. Umesto toga zdrave navike –  ishrana, redovna fizička aktivnost i smanjenje stresa, osim što mogu popraviti kvalitet svakodnevnice, mogu nam i produžiti život.

zdrave navike

potrebno je promeniti loše navike

Krećite se

Današnji način života je takav da većinu dana provedemo sedeći na poslu, nakon čega određenim prevozom idemo kući, i u većini slučajeva, opet sednemo. Ovakvo ponašanje može imati jako ozbiljne posledice na naše zdravlje, zbog čega fizičku aktivnost moramo učiniti neizostavnim delom našeg života. Mnogo ljudi će reći da nema vremena za trening kao takav, ali to nije izgovor. Kada kažem fizička aktivnost, to ne mora biti odlazak u teretanu i trening od sat vremena ili više. Hodajte do posla, trčite ujutro, otiđite na bazen i plivajte, idite na jogu. Opcija je bezbroj. Pola sata dnevno usadiće vam zdrave navike i može učiniti čuda za vaše zdravlje i za vaše raspoloženje.

Pazite na ishranu i stvorite zdrave navike

Zdrava ishrana je postala neka vrsta trenda u posljednjih par godina, što je jako pozitivno. Ali osim što pazite šta jedete, bitno je obratiti pažnju i na količinu. Jako je važan balans. Pored toga što ćete izbaciti recimo šećer i prerađenu hranu, bitno je i ustanoviti određeno vreme za jelo kako bismostvorili zdrave navike i lakše regulisali metabolizam.

Smanjite stres

Ovo je jedna od stvari koje zvuče jednostavno, ali je daleko od toga. Prvi korak je uvek definisanje izvora stresa, ali šta onda? Ako je izvor nešto čega se ne možete lako rešiti, onda je bitno naći nešto što će biti vaš “ventil”. To može biti opet neka fizička aktivnost poput treninga i joge. Može biti i meditacija. A možete pronaći i neki novi hobi koji će vam pomoći da se opustite.

Rešite se poroka

Još jedan težak predlog. Iako poroci poput cigara i alkohola mogu poslužiti kao trenutna pomoć kod stresa, učinak je kratkotrajan za raspoloženje, a dugotrajan za zdravlje.

Spavajte dovoljno

San je jedan od ključnih faktora zdravog tela. I premalo i previše sna mogu biti štetni. Naučnici veruju da premalo sna može povećati rizik od dijabetesa, srčanih oboljenja i ostalih bolesti, a sve ovo je povezano sa kraćim životnim vekom. S druge strane, previše sna može dovesti do smanjene fizičke aktivnosti, pa čak i depresije.

Na kraju, genetika koju ne možemo kontorlisati jeste važan faktor za dug životni vek.